לנוחיותכם חילקנו עמוד זה לארבעה קטגוריות על מנת שתוכלו למצוא בקלות את התשובה הרלוונטית לשאלתכם.

כמובן שאם שאלתכם לא מופיעה באף אחת מהקטגוריות הנ"ל, אתם תמיד מוזמנים לפנות אלינו דרך עמוד הצור קשר או לשאול אותנו בעמוד הפייסבוק שלנו.

באיזה תאריך יתקיים האירוע?

הכנס יתקיים בתאריך ה-24.03.2016 (יום חמישי).

היכן מתקיים הכנס?

הכנס יתקיים השנה בבנייני האומה בירושלים. פרטי הגעה והסבר על המקום ניתן למצוא בתפריט
תחת "אודות" ← "מיקום ודרכי הגעה".

למי מיועד הכנס?

הכנס מיועד לכל חובבי האנימה, המנגה ותרבות יפן באשר הם ופתוח לקהל הרחב ולכל מי שרוצה לדעת
עוד על התחום.

מה נושא הכנס?

נושא הכנס השנה הוא על-טבעי, הנושא הוא המרכז העיצובי של הכנס.

מה יהיה ניתן למצוא בכנס?

בכנס יתקיימו אטרקציות מגוונות, מספר רב של דוכנים מסחריים ועצמאיים של מנגה ואנימה, הקרנות סרטים, תחרות תחפושות (קוספליי) גדולה, הרצאות מעשירות, פאנלים מעניינים, סדנאות יצירה, פינות משחקים ועוד.

ניתן יהיה למצוא בעתיד מידע נוסף בקטגוריית "אירועים", בראש התפריט.

מה הוא מחיר הכנס?

מחיר הכניסה להארוקון הוא 55 ש"ח עבור כרטיס רגיל ו-60 ש"ח עבור כרטיס "הארוקון+" אשר נותן כניסה מתועדפת לאירועים מסויימים.

 מחזיקי כרטיס חבר אמא"י בתקוף או חיילים על מדים, זכאים בהצגת תעודה \ כרטיס מתאים לקבל הנחה של 5 ש"ח ממחיר הכרטיס הנבחר.

מהי עלות האירועים בכנס?

אירועי הכנס הם בחינם ואינם דורשים תשלום נוסף מעבר לכרטיס כניסה.

היכן ניתן לרכוש כרטיס כניסה?

ניתן יהיה לרכוש כרטיס כניסה ביום הכנס בקופות בכניסה. כמובן ניתן להזמין כרטיסים מראש דרך
"רכישת כרטיסים" בראש העמוד.

מה ניתן להכניס למתחם?

על המקום חלים חוקי בטיחות בסיסיים, לכן יש איסור על כל שימוש בחפץ אמיתי שעלול להוות סכנה לאנשים, למשל חרבות ממתכת (גם שאינן מושחזות), מחבטים, אלות, ונשקים פוטנציאלים אחרים שאינם מחומר פלסטי, רך, או מרופד.

הכנסת כל חפץ שכזה תוביל להחרמת החפץ בכניסה למתחם. במידה ואינכם בטוחים אם חפץ כלשהו נופל תחת הגדרה זו, ניתן לשלוח אלינו הודעה עם תיאור החפץ בעמוד "צרו קשר", לצורך ווידוא.

איך אני מקבל את הכרטיס שהוזמן דרך האתר?

את הכרטיסים שהוזמנו דרך האתר ניתן יהיה לקבל ביום הכנס בעמדת הקבלה המיועדת לקבלת כרטיסים שהוזמנו מראש. יש להציג בעמדה אסמכתא המאשרת רכישת הכרטיסים אשר נשלחה אליכם
בדואר האלקטרוני.

בנוסף, במידה והוזמן כרטיס עם הנחת חבר אמא"י, תדרשו להציג תעודת חבר בתוקף במעמד
קבלת הכרטיסים.

חשוב להדגיש: הכרטיסים אינם מגיעים בדואר.

היכן ניתן להרשם לכנס?

הכנס אינו דורש הרשמה מראש, את כרטיס הכנס ניתן לרכוש בכניסה למתחם או במכירה מוקדמת באתר.

מה בכנס דורש הרשמה?

בכנס ניתן להירשם להתנדבות, תכנים, דוכנים וקוספליי.

נרשמתי לפני מספר ימים אך עדיין לא קיבלתי תשובה, מה אפשר לעשות?

מענה מתקבל בטווח של עד 48 שעות. במידה ולא קיבלתם תשובה עד אז, אפשר לשלוח שוב או
לשאול בדף האירוע בפייסבוק או בטופס הצרו קשר.

למי אוכל לפנות במידה ויש תקלה בטופס הרשמה?

במקרה של תקלה טכנית בטופס ההרשמה ניתן לפנות במייל לכתובת marketing@harucon.org.il, לדווח בדף האירוע בפייסבוק או לדווח בטופס הצרו קשר, ואנו נשמח לטפל במקרה בהקדם האפשרי.

מה נדרש ממני על מנת להרשם ולתרום לתוכן הכנס?

ההרשמה לתכנים היא הרשמה להתנדבות לצוות תכנים, בין אם זו הרצאה, פאנל, סדנה או רעיון מקורי.
פרטים מלאים על איך להרשם לכל קטגוריה ניתן למצוא בהרשמה לתכנים.

היכן ניתן להירשם על מנת לתרום לתוכן הכנס?

ניתן להירשם לפעילויות תוכן, דרך קטגוריית הרשמה -> "הרשמה להגשת תוכן", במעלה התפריט.
ההרשמה תיהיה פתוחה עד ל-21/01/2016.

האם קיימת הגבלת גיל בהרשמה?

על פי חוק, מתנדב כנס רשאי להיות אך ורק מגיל 15 ומעלה.

הגשת תוכן אינה בתשלום ולפיכך מוגבלת לגיל 15 ומעלה בלבד.

האם ניתן להירשם מבלי לאשר תקנון?

התקנון נמצא על מנת לספק קווים מנחים לנרשמים ולצוות תוכן על מנת לשמור על עבודה מתואמת.

התקנון הינו סופי ומשמש תנאי סף על מנת לאשר הרשמה.

אילו פעילויות תוכן אוכל למצוא בכנס?

בכנס ניתן יהיה למצוא פעילויות תוכן שונות: הרצאות, סדנאות, פאנלים, אירועי תוכן, הקרנות סרטים, קוספליי ועוד מגוון רחב של פעילויות נוספות שיפורסמו במהלך החודשים הקרובים.

כיצד אוכל לפנות בצורה ישירה אל צוות תוכן?

ניתן לפנות באמצעות מייל לכתובת content@harucon.org.il במקרה של אי הבנה או בקשה למידע.

עם זאת, פנייה ישירה לא פוטרת מאישור התקנות ולא תבטיח התייחסות שונה מהרשמה דרך טפסי האתר.

אני גוף פרטי/עסקי ומעוניין להצטרף לפעילויות התוכן של הכנס. אל מי עליי לפנות?

צוות תוכן ישמח לקבל ולהתייחס לכל פניה אישית או מקצועית המבקשת להשתלב בפעילויות התוכן.

לקבלת מידע נוסף, ניתן לפנות באמצעות מייל לכתובת  content@harucon.org.il.

אז… איך בכלל נרשמים לתחרות?

ההרשמה לתחרות תתקיים בשני מועדים, ה – 9-16.2, וה – 23.2-1.3. כאשר תיפתח ההרשמה יפורסם באתר הכנס טופס הרשמה קצר ופשוט אותו יש למלא. בטופס ניתן יהיה לבחור בין שיפוט בכנס לשיפוט מוקדם.

מיד לאחר מילוי הטופס, ישלח אליכם מייל. אל המייל יש להגיב עם תמונות התקדמות ותמונת רפרנס, כפי שייכתב בו. ניתן לצרף תמונה ומוזיקת עלייה לבמה, אך במידה ואינכם מעוניינים להתחרות בסקיטים זוהי אינה חובה. מי שלא יצרף מוזיקה, תתנגן לו מוזיקה גנרית שתיבחר ע"י צוות קוספליי.

שימו לב! למייל יש להגיב בזמן טווח תאריכי ההרשמה. הארכות ינתנו במקרים חריגים בלבד!

לאחר אישור ההרשמה הסופי, כשבועיים לפני הכנס, ישלח אליכם מייל ובו שעת השיפוט. עליכם להגיע לחדר השפיטה כ20 דקות לפני השעה המצויינת על מנת לעבור שיפוט ולהשתתף בתחרות. במידה ובחרתם בשיפוט המקדים, לא תאלצו להגיע לשיפוט ביום הכנס אלא יום לפני כן, במיקום ובשעה שיקבעו בהמשך.

מאיזה גיל ניתן להרשם?

ההרשמה אינה מוגבלת בגיל. ניתן ואף רצוי להירשם בכל גיל.

לכמה קטגוריות אפשר להירשם?

ניתן להירשם לקטגוריה אחת בלבד בווקאון או בתחרות, ובנוסף אליה לקטגוריית הסקיטים. קטגוריית הסקיטים אינה סותרת אף קטגוריה אחרת, אך כל אדם רשאי להירשם לתחרות רק פעם אחת. במידה ומתמודד ירצה לשנות קטגוריה, יש לשלוח על כך מייל מסודר לצוות קוספליי, והמתמודד יועבר על בסיס מקום פנוי.

מה הן בכלל הקטגוריות?

תחרות הקוספליי מחולקת לארבע קטגוריות

  1. יחידים מתחילים
  2. יחידים מתקדמים
  3. זוגות
  4. קאסטים

יחידים מתחילים הם יחידים שלא זכו באף תחרות של אמא"י והכינו בעצמם פחות משמונה קוספלייז. יחידים מתקדמים הם יחידים שזכו בעבר במקום הראשון בתחרות בקטגוריה שאינה קאסטים, או שהכינו בעצמם מעל לשמונה קוספליי. זוגות הם שני אנשים שמתחפשים מכותר משותף, וקאסטים הם שלושה אנשים ומעלה המתחפשים יחדיו מכותר משותף. טופס ההרשמה יהיה לפי הקטגוריה אליה תרצו להירשם.

בנוסף לקטגוריות אלה ישנה תחרות הסקיטים, בה נעסוק בהמשך, ואת אירוע הווקאון. תחרות הסקיטים באה בנוסף להרשמה לתחרות או לאירוע הווקאון.

האם אני חייב לעשות קוספליי בנושא הכנס?

כמובן שלא! ניתן לעשות קוספליי לכל דמות, מכל כותר, בין אם זה מסדרת מאהו שוג'ו נוסטלגית, סדרת בלשות עדכנית או אפילו סרט שאהוב עליכם. כל עוד זאת דמות קיימת, והכנתם את הקוספליי בעצמכם, ניתן להתחרות!

האם ניתן ללבוש קוספליי שלא הוכן על ידי?

ניתן ללבוש קוספליי שלא הוכן ע"י הקוספלייר, אך לא ניתן להתחרות איתו. על מנת להיכנס לתחרות, הקוספליי צריך להיות מוכן ע"י הקוספלייר ו/או חבר קאסט, וניתן להיעזר באדם חיצוני שאינו איש מקצוע. הגבול בנוגע לכמה מהקוספליי צריך להיות מוכן ע"י הקוספלייר הוא מאוד סובייקטיבי ומשתנה בין קוספליי לקוספליי, ולכן אם אינכם בטוחים האם החצאית הקנויה הפשוטה שהיא חלק מאוד קטן מהקוספליי קריטית או לא, תמיד ניתן לשלוח מייל לצוות קוספליי ולקבל תשובה.

במידה והקוספליי שלכם קנוי/תפור ע"י איש מקצוע, לא תוכלו להתחרות, אך בכל זאת תוכלו לעלות לבמה באירוע הווקאון.

האם ניתן להתחרות בקוספליי של דמות מקורית שלי?

לא. ניתן להתחרות רק כדמויות מכותרים קיימים, אך ניתן לעלות לאירוע הווקאון בקוספליי לדמות מקורית.

איך מתבצע תהליך השפיטה? מה הם הקריטריונים בשפיטה?

ביום הכנס, או ביום שלפניו כל המתמודדים יעברו בחדר השפיטה. השופטים הם שלושה קוספליירים ותיקים, שיעברו, יבדקו את הקוספליי וישאלו שאלות.

במהלך השפיטה המתמודדים ישפטו בקריטריונים הבאים: איכות ההכנה, דימיון לדמות, עיצוב הפיאה, איפור, ופרופס במידה ויש. זוגות וקאסטים יישפטו גם על תאימות. את כל הקריטריונים ניתן יהיה למצוא כחלק מהתקנון.

האם אפשר לשלוח מוזיקה?

אפשר ואף רצוי לשלוח מוזיקה, בין אם לתחרות או לווקאון. סקיטים מחוייבים בשליחת מוזיקה. יהיה ניתן לשלוח מוזיקה החל מרגע ההרשמה ועד שבוע לפני הכנס (במידה והתבקשה הארכה). למתמודדים אשר לא ישלחו מוזיקה, או מתמודדי ווקאון שירשמו ביום הכנס, תיבחר מוזיקה גנרית ע"י צוות קוספליי.

כמה מקומות יש בהרשמה? כמה מתוכם עולים לבמה?

ההרשמה פתוחה ל- 16 יחידים מתחילים, 14 מתקדמים, 12 זוגות ו6 קאסטים, חצי מהכמות בכל מועד הרשמה. להרשמה לשיפוט המקדים מכסות אחרות: 5 יחידים מתחילים, 5 מתקדמים, 2 זוגות ו-2 קאסטים. 70% מהמקומות ישוריינו לקוספליי שהינו מכותר או קניין יפני. בתחרות עצמה יעלו לבמה תשעה יחידים מתחילים, שמונה ותיקים, שישה זוגות וארבעה קאסטים. צוות קוספליי שומר לעצמו את הזכות לשנות את המאזן בכל רגע נתון, כל עוד הכמות הסופית של 27 עליות לבמה תישמר.

מה בכלל הולך בתחרות?

במהלך התחרות יתבצעו העליות לבמה והסקיטים של כל המתמודדים, בסדר הבא: מתחילים, ותיקים, זוגות וקאסטים. לאחר שכל המתמודדים יסיימו לעלות לבמה, תחל קטגוריית הווקאון.

קטגוריית הווקאון היא קטגוריה המיועדת לאנשים אשר מסיבה זו או אחרת לא יכולים להתחרות, אך עדיין רוצים לעלות לבמה או לבצע סקיט. ההרשמה לווקאון, בניגוד לתחרות, תתאפשר גם ביום הכנס עצמו, אך מומלץ להירשם מראש.

האם יש תחרות סקיטים? מה זה סקיטים בכלל?!

תחרות הסקיטים היא תחרות ששמה דגש על הplay בקוספליי. היא ההזדמנות שלכם להראות לנו את האהבה שלכם לדמות ואת יכולות המשחק שלכם! וכן, היא נערכת.

בתחרות הסקיטים כל מתמודד יוכל לבצע קטע עלייה לבמה של עד 2:30 דקות, בו תינתן לו ההזדמנות לרגש, להצחיק ולעניין אותנו. הסקיטים יישפטו במהלך התחרות על יצירתיות, תנועתיות ואיכות ביצוע הסקיט.

נחזור ונחדד שהרשמה לתחרות הסקיטים באה בנוסף להרשמה הרגילה, וניתן להירשם אליה בין אם עולים לתחרות או לווקאון.

שלושה חוקים עיקריים של תחרות הסקיטים:

  1. הכנס פתוח לכל הגילאים, לכן על הסקיט להיות תואם לכך ואסור להכיל בו גסויות.
  2. אף אחד לא אוהב במה מלוכלכת, ולכן אסור לפזר דברים על הבמה.
  3. הסקיט חייב להיות מוקלט מראש כיוון שלא יחולקו מיקרופונים בעת האירוע.

האם ניתן להיכנס עם חרב/גרזן/קשת?

ניתן להיכנס למתחם הכנס עם נשקים שאינם עשויים ממתכת. חרב ספוג, אקדח מפלסטיק, קשת בלי חיצים… אך אנא מכם, הפעילו שיקול דעת. אל תנסו להכניס למתחם הכנס נשק העלול לפגוע בבטיחותם של באי הכנס.

רגע, אבל מה עם פרסים???

חשבתם שלא נפנק אתכם? תחרות הקוספליי מציעה מגוון פרסים, והם:

  1. פרס הקוספליי הטוב ביותר: שלושה מקומות בכל אחת מהקטגוריות בתחרות יינתנו למתמודדים אשר קיבלו את הציונים הגבוהים ביותר בשפיטה, על פי הקריטריונים.
  2. פרס הסקיט הטוב ביותר: שלושה מקומות יינתנו למתמודדים אשר הופיעו על הבמה בצורה הטובה ביותר. פרס זה מותנה בסימון בטופס ההרשמה כי המתמודד מעוניין להשתתף בתחרות הסקיטים, ואינו פוסל אף פרס אחר.